New Week. New Life.

Min mage har levt sitt eget liv i flera månader nu.
Det började förra hösten, med ont i magen, halsbränna etc.
Några kurer Losec kändes bättre för stunden.

Vid två tillfällen har jag även tagit sånna där "diaree-kommer-alltid-olämpligt"-piller också.
Vilket har gjort att jag i två tre dagar trott att "oh äntligen är jag bättre".
För att sedan inse - nä pillret har slutat verka nu..

Aja.
Denna helg (som de flesta dagar senaste månaderna) har kantats av ofantliga magsmörtor. Ont.Ont.Ont.
Problem med besök på porslinsstolen.
För att sedan akut alltid vara i behov av en när jag är långt hemifrån.
Typ igår handlade jag på ICA Maxi. När jag kommit till Mejeriavdelningen slog det till.
I need toilet. Fick akutshoppa resten jag hade och typ galoppera ut med varorna till bilen.
Jag tänkte "blir jag kollad nu (handla me sån där scanning, då har de ju spontankollar),
då får jag säga som det är . ATt jag måste gå på toa. Haha.

Ja. Men som 25 åring ska man ju inte behöva fundera över att ha blöja på sig när man går ut in public.
Så från och med idag kör jag en veckans good-for-me ätning.
Inge småät.
Äta lagom.
Äta bra.

Har börjat med att dricka ett varmt glas blåbärssoppa idag. Och än så länge gör det inte ont..
(Jag brukar få ont inom några minuter av allt jag äter..)

Funkar inte detta går jag nästa vecka till nivå två.
Tar bor laktosen.
Funkar inte det.

Ja. Då får jag gå till rumpdoktorn. Eller magdoktorn.
Beror lite på vilken av dem som felar.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0