Roligt samtal.

Jag har en väldigt pigg och rolig släkting på över 90 år. Man kan inte alls tro att hon är så gammal. Förutom dagar som idag. Tyvärr är det väl så att huvudet inte alltid hänger med längre. Och i vår släkthistoria så har de som blivit över 90 försvunnit mer och mer.
Men jag kunde ändå inte låta bli att skratta lite efter detta samtal idag. Situationen är sån att hon bor på landet hela sommrarna, utan varken el eller rinnande vatten. Detta stället kallar hon Hawaii. Vi brukar åka dit typ 1 gång i veckan så Loka får bada en hel dag + för att hälsa på den glada damen!! Men tydligen hade vi  inte hälsat på tillräckligt hehe!
 
Var: På jobbet
Hur: I telefon

JAG: (Företagets namn)... Det är Malin här!
HON: Är du allvarligt sjuk? (Observera; inget hej, inte hallå bara rakt på sak!)
JAG: Ehhh.. hehehe.. Nej det är jag inte????
HON: *väldigt surt* Nähä, det var ju konstigt! *muttermutter*
JAG: Varför är det konstigt?
HON: Jo, jag antar att ni inte längtar efter Hawaii längre, varje dag när ni hade semester trodde jag ni skulle hälsa på! *HMPF*

Kanske inte är roligt att läsa. Men det lät så kul när hon istället för att bara säga att hon var sur, så uttryckte hon sitt missnöje med att fråga om jag var allvarligt sjuk.

Fast sen blev hon glad igen när jag engagerade mig i hennes inköp av Landings mazariner.

* Dessutom har vi pratat flera flera ggr sen hon kom hem från landet i somras, så hon vet att vår bil inte funkar och att det var därför vi inte hälsade på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0