Nej du

Nu har jag sedan en tid tillbaka övergivit tanken på att det kommer bli vinter här i Uppsala. It just won't.

Men då kan väl våren komma istället. Tänkte på det på min morgonrunda med Loka. Blött, grusigt, grått och tråkigt. Hade det istället varit en liten vårsol och torrt ute hade jag lätt varit ute och gått i nån timma sådär på morgonkvisten!

Men mest av allt vill jag att det ska bli torrt och vår för det är så jobbigt med all grus Loka drar in! Vi sköljer av henne och torkar med handduk efter varje prommis. Men den långa pälsen på magen drar åt sig massa små små partiklar som vägrar släppa förrän hennes päls torkat helt. Så när hon lägger sig för att sova efter en prommis och sen reser sig då är det helt svart  och småsandigt på golvet!

I vanliga fall dammsuger jag varannan dag (pga kvalster o dammallergierna..) men nu måste jag dammsuga typ 2 ggr /dag om man inte vill bli sandig om fötterna när man är barfota... Men givetvis dammsuger jag inte flera ggr om dagen. Istället tar jag på mig sockor inomhus och låtsas som att det itne är så farligt.. ;) Och såhär är det ju för hundägare i vanliga fall hela hösten..: Men när det är höst typ 6 månader i sträck så hinner man jju ledsna.. !

Bu för blött o sand JA till torrt och vår!!

Merci

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0