En liten lista

Egentligen har jag flera saker jag vill/tänkt skriva om. Vår trevliga utflykt i söndags när Loka kunde kvävts utan snabb insats från mig och då hon även tog ett halvt premiärdopp i sjön. Återbesöket hos Lokas allergiveterinär igår med 7 stycken veterinärstudenter. Ännu fler nya insikter jag kommit till. Min nya tidningsprenumeration. Och även fortsättningen på historian där jag klagat på grannen till styrelsen!

Men mina författaregenskaper infinner sig inte för tillfället. Och jag känner mig inte engagerad att skriva om dem idag... Så jag tänkte skriva om det snart. Kanske får portionera ut historierna dessutom...

Därför tar jag och skriver en dum-dum-lista istället. För det känns lite lagom författigt..

1. Hur gammal är du om fem år?
Ska fylla 30, så 29 och några månader då.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Än så länge, Loka, Sambo och dammråttorna.
3. Hur lång är du?
 
174,5 centimeter.
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Controlle (Eller var det Control den hette?)
5. Vem ringde du senast?
Igår till Vicky.
6. Vem ringde dig senast?
Mamma
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Tack för skjutsen älskade! Säg till doktorn att vara snell idag! :)"
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms. Telefonfobi.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda
10. När såg du senast din mamma?
I förregår.
11. Vilken ögonfärg har du?
 
Grönbruna.
12. När vaknade du i dag?
Kl 9 av mig själv. (Glömde ställa klockan igår..)
13. Vilken är din favoritjulsång?
Dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum. Tänd ett ljuuust å låt det brinna dum dum  dum.
4. Vilken är din favoritplats?
Ute i solen med Loka.
15. Vilken plats föredrar du minst?
Ekonomikum (Min skola.)
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Vilken plats? Kanske Stockholm?
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Rymden. En gång ville jag ringa BRIS för att jag var rädd för rymden (jag trodde man fick ringa BRIS för allt..) Men då blev mamma upprörd och sa att de skulle tro att det var hon som var dum. Så jag lät bli. Men rymden ledde till att jag låg sömnlös hela min uppväxt. Fast sen började jag låtsas att Rymden och vår jord bara var en bild på en Jättes VISA kort i en jättevärld... Då kändes det bättre. Och så tänker jag fortfarande. Då känns det mycket bättre. Så vänner. Det som finns bortom den "oändliga" rymden är bara en likadan värld som denna. Fast där är allt jättestort!
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
När Loka nös på mammas byxor så de blev heeelt nersnorade.
19. Hur stor är din säng?
120 cm lång. Hur mycket plats som återstår till mig är alltså 120 cm minus stor karl minus bred hund...
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bredbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
T-shirt på överkroppen och täcke mellan benen. Hud får INTE nudda hud.
22. Hur många kuddar har du i sängen?
4
23. Hur många landskap har du bott i?
I sverige ett.
24. Vilka städer har du bott i?
Uppsala. Oslo.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Skor + strumpor.
26. Är du social?
Inte så värst.
27. Vilken är din favoritglass?
Lakritspuck. Som ska komma tillbaka iår wiiiiiiiieeeee!
28. Vilken är din favoritefterrätt?
Chips med dipp. =)
29. Tycker du om kinamat?
Mmmmmmmmmmmm
30. Tycker du om kaffe?
Must have!
31. Vad dricker du till frukost?
Vatten + smoothie.
32. Sover du på någon särskild sida?
Vänster sida.. Vänder jag mig till höger kommer det upp spyor i halsen. Nice nice..
33. Kan du spela poker?

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ibland.. Inte så ofta... Bara med Valpen. Jag är inte en människa som är så förtjust i närhet.
35. Är du en beroendemänniska?
Japp. Tyvärr har jag upptäckt att jag är det.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja. Min fyra år yngre syster behagade att kika ut på samma dag som mig.
37. Vill du ha barn?
Svar: Ja.
38. Kan du några andra språk än svenska?
Lite småknagglig Engelska (men jag kan..) Norska kan jag ganska bra. Franska kan jag lite.
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nä. Det är inte riktigt för mig.
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet. Fast man får inte simma ut långt. Det är inge bra.
41. Vad spenderar du helst pengar på?
Helst på mig själv. Men det händer aldrig. Så Valpen och Lupon. Det är där alla mina pengar går.
42. Äger du dyrbara smycken?
Nej.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Desperate Housewives. Californication. Dexxxtah
44. Kan du rulla med tungan?
Ja.
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Jag känner flera roliga.
46. Sover du med gosedjur?
Japp. Ett gosedjur med inälvor och hjärna. Loka kallas hon.
47. Vad har du för ringsignal?
En låt med Whitest Boy Alive.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Inte på mina stora 31,7 kvadratmeter. Men mor har.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En matta.
50. Flirtar du mycket?
Nä.
51. Kan du byta olja på bilen?
Ja. Fast jag gillar ej att bli smutsig om fingrarna.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Japp. 3200 kostade det roliga kalaset!
53. Vilken var den senaste boken du läste?
Civilrätt. Orkar ej kolla författare. Rekommenderas ej som trevlig läsning. Handelsrätt är b o r i n g.
54. Läser du dagstidningen?
Online yes.
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Hehe. Igår tackade jag ja till några nummer av IForm. Den är rolig. + att man skulle få en pulsklocka till woho!
56. Dansar du i bilen?
Dansa? Jag kör när jag är i bilen. Eller speglar mig.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P3
 58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Information från veterinären igår. Lokas nya mediciner och ändrade sprutrutiner.
59. När var du i kyrkan senast?
Hmmm.. Ett kusinbarnsdop för tre år sen tror jag...
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Jag vet faktiskt inte. Ingen. Jag hatade högstadiet.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
När jag var liten campade vi i tält nån vecka om året....

Happ. Det var den roliga listan.

Enjoy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0