Duktig Jag och ännu duktigare Hund!

Igår joggade jag 3,1 km. DUKTIG! Vet att det är uppvärmningssträcka för vana löpare. Men för mig som dessutom är en långsam joggare var det en stor prestation! Jag lyckades till och med spurta. Idag stramar det i låren. Det är skönt!
I måndags var vi som sagt hos veterinären med Loka. Var återbesök för att vi använt hennes allergisprutor i 1,5 år nu.
När vi kom dit var det 7 stycken veterinärstudenter som skulle vara med och undersöka. (Anledningen till att jag håller mig till Ultuna där alla studenter är, är att Kerstin Bergvall jobbar där 1 gång /vecka, hon jobbar i Sthlm vanligvis, och hon är en av de mest kända hudexperterna i Sverige tror jag.)

Iallafall. Loka var superduktig. Sen hon var tvungen att ligga kvar på Ultuna i några dygn har hon blivit så rädd. Men Kerstin är en oerhört sympatisk veterinär och sa "Puss" till Loka flera gånger. Sen när hon la ner Loka på sidan för att undersöka henne så sa hon åt några att klappa Loka på magen samtidigt som Kerstin kallade Loka För "Duktig GullBulle" =) (Loka är ju som mitt lilla barn - jag blir alltså glad när andra är snälla/smörar..;) )

Jag trodde vi skulle prova att ta bort kortisonet eller minska på det. Men Kerstin såg att Lokas ögon redan börjat bli röda (pga pollen) och då våren är så tidig i år ansåg hon att Loka inte alls kommer klara sig på kortison. Så hon fick istället YTTERLIGARE medicin. Kortison får hon 2 tabl / varannan dag. Den nya medicinen får hon nu 2 tabl / varje dag. Så vissa dagar får hon 4 piller. Men hennes ögon är redan bättre. Så jag ska inte klaga.
Dessutom ska vi ge sprutor var 3e vecka istället för var 4e. + att hon behövde ett särskilt receptbelagt Balsam då hon blir så torr av Pyoderm (operationisschampoo) som hon badas i 1 gång /vecka. Öronen var lite dåliga så istället för 1 gång vecka ska vi nu köra varje dag i 14 dgr.. Men sånt händer hela tiden.. Så ... det gick bra..

Loka var SÅ glad när vi åkte därifrån. Duktiga hunden!

Kerstin frågade iaf om Loka blivit bättre av Hyposenssprutorna....... Dessa bilder visar ganska tydligt hur hon såg ut innan och hur hon ser ut nu... (och då syns inte hur huden förändrats, hur hennes beteende förändrats, hur öronen såg ut.....)


 Click Me
Det är så hemskt att se denna bild nu. Hennes ansikte är så uppsvällt runt ögonen och rinniga. Stackars Liten!!


Click Me
Detta är också pålandet förra sommaren. Efter ungefär ett år med sprutorna. Stor skillnad på ansiktet!

Förhoppninsvis reagerar hon ännu mindre iår.
Vi agerar med full kraft! ;)

Kommentarer
Postat av: Jane

Vad härligt att läsa att det går åt rätt håll gumman!!! Håller tummarna för både dig och Loka!

Och duktigt jobbat med springandet!! :) Man måste ju börja någonstans.. :)

2008-03-06 @ 14:24:20
URL: http://felicitass.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0