Bra citat!

På en annan blogg läste jag idag detta citat.

"Utan kärlek till oss själva blir bekräftelse från andra något vi inte kan ta till oss." / Ur "En härlig bok."

Och det stämmer ju så otroligt bra.

Det spelar faktiskt ingen roll hur mycket bekräftelse man får från andra människor, både vänner, pojkvänner/flickvänner, familj osv.

Detta citat var ganska mitt i prick vad jag behövde läsa denna vecka. Som påminnelse.
Det är ofta man praktiskt taget kräver bekräftelse från människor. Men man fortsätter att vara lika osäker hur mycket bekräftelse man än får. Det är då man även kan bli en energitjuv som det ofta talas om. En person som kräver och kräver och på ett sätt hänger upp den egna lyckan på att andra människor.  Och det är som man blir en människa som kräver all energi från andra men inte ger någon positiv energi till andra.

Och ärligt talat. Hur länge orkar de människor som konstant måste bekräfta en göra det? Man kan inte förvänta sig att andra ska orka bekräfta en hela tiden utan att ge de rum och ge dem positiv energi tillbaka!

Har även läst många bra blogginlägg om lycka och självkänsla denna vecka. Vilket har fått mig in på lite positivare banor igen.

Självkänsla. Måste bli bättre.
Tankarna. Måste bli positivare.

Livet. Är. Bra.

Och bara jag kan göra något åt mitt eget liv.

Kommentarer
Postat av: Jane

Åh, söta, söta!! Vad jag är glad att du har kommit till den insikten!!! Och Mias böcker ÄR superbra!!
Stor kram!

2008-02-29 @ 21:02:46
URL: http://felicitass.blogspot.com
Postat av: Malin

Ja.. Det känns som en befrielse själv. Men det är ju så. När man är nere så blir man lätt negativ och det blir en spiral att allt blir "fel". Men när man lyckas ta sig upp en bit påvägen mot sitt lite gladare jag så är det typ som att när man är glad är det lättare att bli gladare också. Jag hoppas det håller i sig!!

2008-03-03 @ 11:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0