Sovrutiner!

Jag blir 25 i år. Så jag skulle kunna gissa på att jag har haft sömnproblem i typ 20 år då.
Nästan iaf. Vet när jag var sååå liten och låg vaken hela nätterna. Kunde inte sova. Var rädd för rymden och höstlöv. Låg vaken och funderade och funderade.

Efter att jag var sjuk på Bali (2004) så kunde jag helt plötsligt sova när jag kom hem. Jag sov 8 timmar / natt flera nätter i rad. Något jag då inte gjort på .. nästan hela mitt liv. Jag har alltid varit så att sover jag så mycket som 8 timmar en natt. Då sover jag typ 2-3 timmar natten efter... Skumt som tusan.

Jag sov jättebra i typ ett helt år. Sen vart det sämre. Sen lite bättre. Sen lite sämre. Sen lite bättre.

Nu är jag i en helt sjuk sova-lite-period. Jag är svart under ögonen, mår illa ständigt (gör det när jag är trött) har ingen energi, hatar allt...

I lördagskväll var vi ut på krogen. I söndags morse var jag superbakis men var tvungen att åka till jobbet och slutföra mitt matteprov. Höll på att somna och var sååå trött. Jag längtade bara efter kvällen.
Men det roligaste. Igår, jag la mig runt 00 00. Klockan stog ställd på 8. Så jag kände att FAn vad skönt att få sova i åtta timmar. INte så ofta man har tid med det. Men SURPRISE. När klockan ringde 8 imorse hade jag fortfarande inte somnat. Så nu har jag varit vaken JÄÄÄÄÄÄÄÄTTELÄNGE... Höll på att spy under 4 timmars föreläsningen av trötthet. Kom hem. Tänkte att nu ska jag vila. Men kan jag sova? Nope. Sömn är tydligen till för mig då jag dör förmodligen.

Ska ringa min doktor imorgon. Har som sagt alltid haft sömnproblem. Har dock alltid vägrat att ta till medicinsk hjälp. Men jag orkar inte mer.
Den längsta tiden jag har sovit de senaste 3-4 veckorna är typ 3-4 timmar i sträck. Det är som att min kropp är inställd på att sova minimala möjliga tid. Den sover bara så länge som krävs för att jag inte ska kollapsa typ.

Mitt problem är väl inte bara att jag inte sovit nu på ett dygn. Det är att jag ikväll när jag lägger mig, kommer jag att bli pigg igen. Somnar jag kommer jag sova 1-2 timmar sen öppnas ögonen och jag blir klarvaken och förbannad på allt!

Jag är så less less less less! Får jag inte en god natts sömn snart kommer jag nog kollapsa. Är helt yr och trött, utmattad! BLÄ!

Sömnmedel tack!

Kommentarer
Postat av: Jane

Åh, söta.. :( Tråkigt att du har det så jobbigt. Sömnen är verkligen jätteviktig för mig så jag förstår att du mår dåligt. Stor kram till dig.

2008-04-14 @ 21:47:03
URL: http://felicitass.blogspot.com
Postat av: Malin

Tack! Det är superjobbigt. Och än har jag inte somnat heller... Jag har varit trött o seg hela kvällen. Men nu är jag ganska piggelin.. Tyvärr! Imorgon ska jag till skolan kl 8.. får se hur pigg jag är då!

2008-04-14 @ 23:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0