Fästingar redan?

Japp! Den första fästingen är nu hittat på Loka. Dock kröp den på hennes ansikte och hade inte sugit sig fast än!
Varit och gått i skogen nån timme. Kom hem. Började plugga. Så kom Loka fram till mig för att berätta att lunchen var klar. Då såg jag den rackaren.

Jag spolade ner den i toan.

Jag är inte så frötjust i att döda djur. Men fästingar har jag inga som helst känslor för.

Förra sommaren var jag så cool så att jag till och med åt en. Fast det var inte riktigt meningen!
Vi satt på landet, Loka badade och härjade, jag fikade (hela dagen). Sen när hon ville smaka lite fika tog jag bort en fästing från henne. Jag la den på min assiett och mosade den med min tårt-sked. Tänkte inte mer på det. Efter nån halvtimma bestämde jag mig för att ta ännu en bit paj eller tårta (vad de nu var vi fikade på..) Fästing-moset på skeden o assietten var bortglömt. När jag ätit upp hela fikat så frågade min mamma mig om fästing var gott. Först då kom jag på att den varit där. Fästingmums! God tårta det där!

image52

Längtar tills vi kan åka till landet och bada igen!! Loka älskar å bada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0