Seg dag

Idag råkade jag sova länge.
Klockan började ringa 8.30.
Klockan 10 masade jag mig
upp ur sängen.
Har segat lite till och från,
men nu pluggar jag duktigt
på igen.
Har en good kopp kaffe brevid
mig.
Ikväll ska det bli powerwalk igen.
Eller powerwalk. Så töntigt ord.
Jag ska ta en promenad där
jag anstränger mig mer än att
bara lunka fram bakom hunden.

Grillningen blev bra igår. Det var
supergott och det är alltid så
schysst när någon annan bjuder.
Tycker folk har mer tillbehör,
flera köttsorter och massa såser
och sallader än vad man nånsin
själv skulle orka göra. Så jag
åt, för mig själv och 10 till.
Ìnte bra för vikten.
Men det var ju ganska bra för
ekonomin eftersom vi själva
inte behövde köpa något!
(Och det får kompensera för
vikten idag ;) )

Nä.. Skolböckerna var det ja!

herrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0