Måndag

Idag skulle jag gärna hänga ute och
förbättra den sinande brännan lite grann.
Men skolböckerna kallar åter denna
soliga måndagsdagen. Har haft en ganska
lång paus på morgonen då vi införskaffat
hundmat, satt in sparbössan med en-kronor
på kontot och div saker.
Nu måste jag råplugga hela kvällen!
Fast ärligt talat, just det jag gör nu. Det
är jättekul att sitta och räkna och klura på.
Det som gör mig arg är att tentan är så svår
trots att jag fattar allt jag gör här, vet jag att
det inte hjälper mig på tentan.
Men räkna ÄR kul när man greppar det
man håller på med någorlunda!
Tänk om jag kunde klara tentan..
Men - så optimiska kan vi inte sitta och vara.
Jag måste nog läsa mitt eget livsmotto en
gång till ikväll! :)

Diskhögen är stor. Dammråttorna leker med
Valpen, vi har tvestjärtar i badrummet och
tomt i kylen.
Detta gör att jag har aningens svårt att fokusera
på studierna.
Nej.
Koncentration. En timme till!

Årvar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0