Ah ah ah ah

Imorgon ska jag på jobbintervjuv.
På ett bemanningsföretag som endast
har jobb till folk inom ekonomibranchen.
Har glömt att jag sökte det.
Ah ah ah.
Får panik. Fick panik i luren när hon
ringde. Gjorde verkligen inget bra intryck.
Hon blev till och med irriterad en gång.

Men åh! Vad jobbigt nu då. Nu är
jag ju inställd på att plugga till hösten.
Behöver ju pengar grande för att
komma ur min ekonomiska depression.
Men, detta kommer för plötsligt.
Jobba, jag? Är det inte bättre att
utbilda sig klart först? Fast iof är det
inte särskilt bra att vara i ekonomisk
konkurs heller.
Suck. Suck. Suck.

Hade hon ringt för två veckor sen hade
jag garanterat velat jobba istället.
Men. Jag är ju en duktig flicka också.
Som gör som man ska och borde.
Och sen hatar jag att studera så mycket
att jag definitivt inte kommer återta studierna
om jag väl slutat en gång.

Why o why har jag en sån fin CV att
de vill intervjuva mig. Poor me! hehe

Nä nu ska jag gå o kräkas av nervositet!

Pusskalas..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0